Saturday 9 June 2012

Jatuh Berkali-Kali dengan si Huntsman - Snow White and the Huntsman

Aku pasti, korang-korang yang sedang membaca entry aku kali nie pastinya peminat filem kan, okey...filem seterusnya nie memang sangat menarik untuk dikongsi dengan korang semua. Kenapa aku kata menarik? sebab dua kali aku pergi tonton filem nie di pawagam. Pertama kali ialah pada hari yang sama sewaktu aku menonton filem Hoore Hoore dan What to Expect When You're Expecting, korang yang dah terlepas untuk membaca entry serta komen aku tentang kedua-dua filem nie, korang boleh singgah ke Entry : HOORE! HOORE! yang sangat best. dan ke Entry : WHAT TO EXPECT WHEN YOU'RE EXPECTING .
Apa pulak kisah untuk filem nie?
Kisahnya bermula apabila seorang permaisuri kejam yang bernama Ravenna lakonan Charlize Theron telah membunuh suaminya yang merupakan putera raja pada ketika itu dan menyebabkan keadaan sebuah kerajaan menjadi kacau bilau dan huru hara disebabkan oleh hati beliau yang sangat busuk.
Tidak ada sesiapa pun yang berani melawan perintah Ravenna. Kematian pastimenanti mereka yang berani menghalang kehendak Ravenna yang memiliki kekuatan jahat. Malangnya takdir telah menentukan bahawa seorang gadis bakal menumbangkan kuasa syaitan Ravenna itu.

'Mirror - mirror on the wall' yang selama ini menjadi penasihat Ravenna akhirnya telah membuat hati Ravenna yang selama ini sangat angkuh menjadi kecut apabila cermin ajaib tersebut telah mengatakan bahawa Snow White, anak kepada suaminya merupakan ancaman kepadanya. Snow White bukan sahaja lebih cantik darinya malah boleh juga menewaskan kuasa Ravenna yang selama ini telah menelan beribu-biru nyawa manusia untuk kepentingan dirinya.

Apa yang perlu Ravenna lakukan untuk mengekalkan kuasanya itu?
Apa yang Ravenna harus lakukan untuk hidup kekal abadi?

Siapa pulak Huntsman yang membuatkan aku jatuh berkali-kali? Lupa pulak nak cerita kat korang hehehe, acik mintak sorry la yea..okey..okey.. Huntsman lakonan Chris Hemsworth merupakan seorang duda yang kematian isteri akibat dibunuh oleh adik Ravenna yang juga berhati syaitan seperti kakaknya serta kaki arak yang tiada arah tuju di dalam hidupnya.

Setelah diperintahkan oleh Ravenna untuk mencari Snow White lakonan KristenStewart, hah masa nie lah baru nampak betapa machonya dia. Memang tidak dinafikan bahawa dia sangat ohsem dan gagah dalam filem ini yea, ehh sebenarnya aku dah minat dia daripada filem The Avenger lagi, kalau korang perasan dia nie melakonkan watak Thor susah sangat nak ingat korang tengok jerlah kat gambar yang aku dah tempek kat bawah nie, sila tenung yang belah kiri sekali.




Gambar kat bawah nie pulak untuk filem Snow White and The Huntsman.


Macho kan?? hehehe... Kepada penggemar-penggemar filem, pasti korang dah perasan yang Snow White juga merupakan Bella di dalam filem Twilight. Lakonan si Kristen dalam filem ini juga tidak kurang hebatnya.

Untuk pengetahuan korang, yang mana nak tau la.. Aku memang sangat meminati dengan lakonan mereka bertiga nie (Charliza Theron, Chris Hemsworth dan Kristen Stewart). Filem yang buat aku tabik spring dengan lakonan Charlize Theron ialah filem Monster, kalau tak salah aku dia menang banyak award untuk filem Monster nie, kepada sesiapa yang tak pernah menonton filem Monster nie aku sarankan korang pergilah cari CD atau DVD untuk menonton kehebatan lakonan si Charlize nie apa yang best lagi sebab filem nie based on true story. Gambar kat bawah nie adalah gambar Charlize Theron di dalam filem Monster.





Nampak tak bertapa berbezanya dia untuk kedua-dua filem nie.. so, korang memang kena cari jugak filem nie.

Untuk aku, filem ini sangat menarik, jalan cerita yang tidak memboringkan serta aku dapat ikut tanpa ketinggalan dengan penggembaraan Snow White dari satu tempat ke satu tempat. Background dan Costume yang mereka gunakan juga sesuai dengan jalan cerita. Lakonan mantap daripada para pelakon tidak boleh disangkalkan lagi. Dari skala 1-10 aku beri 8 setengah.

Setakat nie, Filem Snow White and The Huntsman merupakan filem terakhir aku (setakat inilah), Kalau ada lagi filem yang menarik minat aku ke panggung, nanti aku akan share dengan korang yea...

Okeylah guys, jaga diri jaga kesihatan dan yang paling penting silalah sayangi diri korang.

See you when i see you

Assalamualaikum

-Eynahmad-

No comments:

Post a Comment