Saturday 9 June 2012

MyBrain15 - Terima Kasih KPT


Penantian satu penyeksaan tapi penyeksaan yang sangat berbaloi

Alhamdulillah, itulah ucapan yang bermain di bibir aku nie selepas mendapat khabar gembira apabila kotak email aku dicerobohi oleh Bahagian Biasiswa KPT. Bila ada kesusahan, di situ pasti ada kemudahan.. Pernah dengar tak pepatah nie? Inilah yang berlaku pada aku sekarang.. Alhamdulillah.. Syukur kepada Allah yang tidak terhingga..



So sekarang nie banyak kerja nak kena buat sebelum KPT betul-betul meluluskan permohonan aku dan sebelum aku berlapang dada tanpa perlu runsing memikirkan persoalan yuran yang sering mengganggu fikiran aku setiap kali bila hendak membuat pendaftaran ke semester seterusnya.

Alhamdulillah sekali lagi..

Setakat nie semua dokumen, dah siap aku print, ada di antara dokumen yang aku dah siap isi pun, calon saksi pun dah ada cuma nak tunggu orang yang terpilih turunkan tandatangan pada hari selasa depan, bila dah siap hal-hal yang berkaitan dengan mengisi, mencetak, aku perlu ke step seterusnya iaitu aku perlu matikan stem, buat pemeriksaan kesihatan. Pemeriksaan doktor nie boleh buat sebelum dapatkan tanda tangan saksi, so kemungkinan besar aku akan buat pemeriksaan pada Isnin depan, bila dah siap semuanya kena check balik sebelum submit, kena make sure semuanya complete kalau tak nanti permohonan kita lambat pulak untuk diproses, kalau lambat diproses tu jangan la pulak marah yea hehehe jangan marah-marah.. okey, sesiapa yang takut ada yang tak complete atau tak confident macamana caranya untuk mengisi borang perjanjian, korang boleh rujuk dengan klik di PANDUAN MENGISI BORANG PERJANJIAN PROGRAM PEMBIAYAAN MyMaster / MyPhD.. puas hati tak dengan panduan yang diberikan? senangkan..Tapi yang paling penting kena reply dalam masa 14 hari selepas daripada tarikh kelulusan diterima..

kepada kawan-kawan yang pernah membuat permohonan bagi pembiayaan di bawah Program MyBrain15 tapi tak pasti macamana hendak membuat semakan, tak perlu stress sangat sebab korang boleh ke SINI, setelah key in IC dan kata laluan korang dah boleh semak status korang tapi make sure korang kena daftar sebagai pengguna sistem dulu tau...kalau tak daftar sampai bila la pun tak boleh semak...apa pun tak boleh.

Ada juga kawan-kawan aku yang turut berjaya menerima sumbangan daripada KPT pada tarikh yang sama seperti aku iaitu pada 6 Jun 2012, Tahniah untuk korang...ehh ada juga yang berjaya lebih awal dari aku..Double Tahniah la babe...tapi ada juga yang masih perlu menunggu sementara permohonan dorang masih berada di dalam status 'Semakan'... takpelah, sabar sikit yea, ada rezeki nanti dapatlah tu, pastu bolehlah kita berkongsi kegembiraan bersama-sama ....lalalalalalala....

Ada juga yang tertanya-tanya sambil menggaru kepala dari tadi sebab tak paham apa yang aku dok merapu nie, jangan nak garu kepala sangatlah...ambek jari korang tu, klik kat MyBrain15, lepas klik tu sila baca dan fahamkan...pada sesapa yang tak paham tu jangan teragak-agak tanya yea, nak tanya aku pun boleh, nak tanya aku pun boleh hehehehe...

Okeylah, mata dah mintak cari bantal.. Alhamdulillah untuk kesekian kalinya..

Korang jaga diri, jaga kesihatan tapi yang paling penting silalah sayangi diri korang.

See you when i see you

Assalamualaikum

-Eynahmad-


No comments:

Post a Comment