Saturday 9 June 2012

Sabtu dan Ketakutan

Jam lagi 10 minit ke angka 6 petang, sekejap jer dah nak malam.. Rasa macam kejap jer hari sabtu aku kali nie dan hari nie merupakan sabtu kedua aku tak perlu ke 'sekolah' hehehehe.. Aku tengah cuti cuti sem nie.. Ehh apa?? Dah minggu kedua?? Maksudnya dah abes cuti? Apaaa??? Sabtu depan dah start kelas?? Alaa.. Cepatnya, rasa macam tak cuti pun..

Kalau dah sabtu depan kena start kelas , maksudnya isnin nie dah start kena bayar yuran la kan?? Aisshhh terus perut aku rasa kecut.. Kalau dah kena bayar yuran itu tandanya result aku nak keluar dah... TakOoottt giler seyyy...

Apa yang takut sangat, bukan tak biasa dapat result kan... hisshhh.. Biarlah dah beribu kali dapat result pun, setiap kali bila result nak keluar, setiap kali tu lah perut aku rasa kecut... Tapi yang peliknya, part yang boncit nie tak kecut-kecut pulak :(..

Apa yang aku takut sangat??
Takutlah, sebab aku langsung tak boleh jawab exam last semester..

Takut lagi sebab bila dah tak boleh jawab exam maksudnya sure la pointer aku akan jatuh menjunam, silap- silap jatuh tersungkur..

Bukan tu jer, takutlah kalau- kalau kena repeat paper..
Dan yang PALING takut kalau aku tak boleh teruskan pengajian... Nie part takut paling luar biasa uuwwaaarrGgghhhh...

Kepada korang yang singgah blog dan membaca entry aku kali nie, doakan aku mendapat kejayaan dengan cemerlangnya yea.. Dah belajar penat-penat tapi tak dapat cemerlang surelah rasa tak best kan.. Tapi kalau dah ditakdirkan tAk mendapat cemerlang yang aku nak tu, Takpelah... Aku Redha, Allah tau apa yang baik untuk aku... Dan itu secara langsungnya memberi maksud yang Usaha aku tak cukup kuat lagi tu, kena kuat sikit lagi..

So, sekarang dah kena siapkan mental dan fizikal aku untuk menempuh semester seterusnya itupun kalau berjaya naik semester la... Issshhh takut lagi kalau tak dapat naik sem.. Ermm tak nak pikir pasal tulah, aku kena yakin yang aku mampu meneruskan pengajian, kena bersedia untuk menghadapi cabaran dan kesukaran seterusnya.. Kali nie apa pulak cerita aku dan dunia MBA aku.. Ermmm...

Okey guys, jaga diri jaga kesihatan dan yang paling penting silalah sayangi diri korang...

See you when i see you
Assalamualaikum
-Eynahmad-

No comments:

Post a Comment