Wednesday 6 June 2012

Pagi yang sangat Malas atau aku yang sebenarnya PEMALAS

Jam telah menunjukkan ke angka 8.15 pagi tapi aku masih di atas tilam ditemani laptop kecil aku nie. Pagi tadi terjaga jam 6 pagi ekoran terdengar jeritan si Shabby (dia memang selalu macam tu, kalau kat dalam cage asiklah bising jer), selepas tu terdengar hujan sangat lebat di luar diikuti dengan angin yang kuat...ermm patutlah Shabby bising kat luar tu. Tak lama lepas tu si Sue bangun, bukak cage dan benarkan Shabby dan Shimoon masuk ke dalam rumah...aku?? aku??.. aku terus capai remote astro dan tekan button ON...nie yang tak suka dengan Astro nie, bila hujan jer teruslah tak dapat tengok tv.. haiisshhh... sebelum aku buat dosa pagi-pagi buta nie dan sebelum mood aku yang baik nie spoil, terus aku masuk bilik air, ambil wudhuk dan terus mengadap Allah... selepas jer mengerjakan Subuh, terus ON astro semula...sempatlah tengok Ustaz Don kekasih aku tu sekejap... Tangan terus capai laptop ermmm tapi mood nak mengarang memang tak datang (padahal banyak entry yang pending untuk di 'publish'kan). Malas nak mengarang tapi takkan membaca pun malas kan...  so apa lagi, ada lah beberapa blog yang aku stalked siap tinggalkan komen lagi hikhikhik... TV yang aku dah setkan reminder terus tukar ke rancangan Tanyalah Ustaz, sambil-sambil stalk blog orang sambil tu jugak ilmu masuk ke dalam kepala aku nie Insyallah..

So now, apa lagi nak buat...Battery laptop nie pun dah menyala-nyala mintak di tambah nyawa...bb aku tu dah keluar bermacam-macam bunyi minta perhatian, tapi malas nak capai sebab dia jatuh nun hujung sana.. sambil menaip nie sambil dok memikir apa nak buat ari nie... ermm okeylah korang, nak mandi, cari breakfast, g buat keje yang banyak terbengkalai... kalau rajin, nak g nengok movie..kalau rajinlah...

Jaga diri...jaga kesihatan yang penting sayangi diri korang...

See you when i see you...

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment