Monday 4 June 2012

Parasit

Assalamualaikum..

Tajuk kat atas agak tak berapa best tapi apa yang bestnya ialah, aku nak share dengan korang lagu penyanyi kecil dari seberang Gita Gutawa yang bertajuk seperti di atas.. Lagu nie telah menangkap pendengaran halwa telinga aku beberapa hari yang lepas, hari nie baru la sempat nak layan lagu nie..Apa yang menariknya lagu nie ialah ada beberapa baris ayat di dalam lagu ini yang sangat bermakna kepada aku sekarang tapi janganlah korang salah faham..bukan semua tau..beberapa baris jer. Kalau sesiapa yang belum dengar lagu nie boleh dengar kat sini. Suara dia yang cute-cute gitu memang agak menarik minat aku untuk mendengar lagu nie berulang-ulang kali.

Lirik pun aku sertakan sekali, so korang boleh layan lagu yang agak 'catchy' nie...Jom layan

 

petir membangunkanku, dari mimpi burukku
selama ini ku hanya terperangkap dalam medan magnetmu
baru kusadari,  kau seperti parasit
minta ini itu, kau minta padaku dengan semaumu

cukup sudah ku kini mulai gerah
ku perlu oksigen, untuk aku bernafas
tanpamu

 pergi kau ke ujung dunia, dehidrasi di gurun sahara
hilang di segitiga bermuda, pergi kau ke luar angkasa
hipotermia di kutub utara,  hilang di samudra antartika
dan jangan kembali

parasit parasit parasit, kau memang parasit
parasit parasit parasit parasit

mulanya malu-malu, lalu jadi benalu
minta ini itu, kau minta padaku dengan semaumu
cukup sudah
ku mulai naik darah
ku seperti bom atom
yang siap meledak karenamu

parasit parasit parasit,  kau memang parasit
minta dibayarin,  minta ditraktirin,  minta dianggarin
minta dijemputin,  minta ditelponin,  minta di sms-in
minta dibeliin,  dasar kau parasit

Aku tinggalkan korang dengan lagu nie yea, seba aku nak layan lagu nie lagi dan lagi...
Jaga diri, jaga kesihatan yang paling penting sila sayangi diri korang... bye..Assalamualaikum...

See you when i see you.

-Eynahmad-

No comments:

Post a Comment