Friday 1 June 2012

Selamat Datang June

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..
Dah lama tak singgah dekat sini, dah berkarat kot blog aku nie hehe..

Bila cecah jer bulan June, genap la sebulan aku 'jobless'. Apa perasaan tak keje? ada yang tanya macamtu.. meh sini aku nak jawab..aku rasa sangat 'heaven' tak payah nak g keje, gosok baju opis, kelam kabut nak kejar masa especially kat jalan raya yang selalunya penuh dengan kereta tu..tak perlu nak pikir apa nak kena buat bila sampai dekat opis... sesungguhnya memang sangat heaven ngeh..ngeh..ngeh..(gelak shyaitan)..

Tapi jauh dalam hati aku nie, rasa macam sesuatu yang tak cukup..macam kalau masak tak letak kiub ayam gitu...aku memang kena kejar kerjaya yang aku impikan selama nie.. aku teringin sangat nak jadi lecturer dan dalam masa yang sama nak berjaya di dalam bidang perniagaan...hah, tamak tak aku...tapi itu la yang aku nak sangat..cuma aku rasa 'i should press pause button for a while'...ukur baju di badan sendiri, aku rasa aku sangat tak mampu nak berkerja dan dalam masa yang sama buat MBA aku yang sangat la hectic and fatigue tu.

Tapi semalam masa berbual dengan ayah dalam telefon, ayah tanya " kalau tak keje macamana nak makan, nak bayar hutang2 semua"..don't worry ayah, pandai la anakmu ini mencari jalan hehehe...cuma ada satu statement yang ayah katakan semalam yang masih tersimpan dalam kepala aku nie..bila aku cakap dekat ayah yang aku tak mampu nak cope, ayah jawab dengan selamba jer " Hati tak cukup cekal la tu, cekal separuh jer.. mestilah kena kuatkan hati, baru boleh".. 100% betul tu ayahku.. memang kena kuatkan hati, cekal tu adalah benda wajib pada ketika ini...So ada beberapa plan kat dalam kepala aku nie untuk mengatasi masalah and improve my life...Semua plan tu aku akan kongsi dengan you all pada entry yang akan datang...

Okey, nak stop kat sini dah...jumpa lagi nanti...jaga diri jaga kesihatan..yang paling penting, silalah sayangi diri anda..

See you when i see you..

Assalamualaikum..

-Eynahmad-



No comments:

Post a Comment